no one in the world that could compare,

dåligt less man blir när man kommer hem, och laptopen är försvunnen. helt väck. letar som en galning och tänker att jag är ju så jäkla dum att jag kan ha lagt den var som helst. den sågs sist av syster, när den typ mitt på dan låg på vardagsrumsbordet där jag lämnade den när jag åkte till skolan. letar i vardagsrummet, under soffan. letar på mitt rum, i fåtöljen, i sängen, under sängen, i garderoben, i alla byrålådor. går ner, letar i trappen på vägen ner. hinner få för mig att det har varit någon inne i huset och tagit den. in i köket, leta leta. letar i skrubben, i willes rum, i mammas och pappas sovrum, malins rum, pappas arbetsrum, till och med badrummet och tvättstugan. letar i två timmar. frågar brorsan. "uppe?" nej den är inte uppe!!!!!
får en snilleblixt. frågar bror om han har sett PAPPAS dator eftersom han har lika (och nu har jag letat jävligt länge). han funderar en stund, skiner upp, går in i pappas rum, öppnar ett skåp där pappa förvarar böcker, plockar fram datorn och säger: "jag har städat".

Kommentarer
Postat av: malin

men nu var det väl ändå min snilleblixt?

2011-04-06 @ 23:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0