you told me the way and now i'm trying to get there.

idag hade jag min första engelska c-lektion. jag och sofie åkte till polhem där vi skulle läsa, var lite skakis eftersom vi hade hört att det skulle debatteras om globaliseringen. huh? nå väl, vi kommer dit, går in och sätter oss. hinner sitta i en halv minut (känner oss malplacerade och uttittade) innan läraren kommer och säger nåt i stil med att "nu vill inte jag vara sån, men vill ni läsa på borgis?" ja jo, det ville vi väl.

så vi skyndar oss allt vad vi har tillbaka till borgis och kommer såklart försent till lektionen, stormar in precis innan två tjejer ska börja redovisa, och sofie utbrister "vet du vilka vi är eller?" till läraren. var det spid du gick sofie, eller hur var det? himla roligt var det iallafall. spidstorhets kan vara ganska underhållande ibland, men det tycker väl bara vi som går det kan jag tänka? sen är det ju så att det aldrig blir lika roligt när det är återberättat som när man upplevt det.

nu ska resterande av kvällen ägnas åt svensk litteraturhistoria, inte riktigt lika roligt men det måste väl göras det med... ha en fin måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0