september 11th,

elfte september. för nio år sedan idag dog fasansfullt många människor. för nio år sedan idag
befann jag mig på ett hotellrum i cala bona, mallorca, och tittade på katastrofen på nyheterna.
för nio år sedan idag föddes min flygrädsla. min panikartade flygrädsla. för nio år sen imorgon
satte vi oss på planet hem. tolfte september tvåtusenett var jag så rädd att jag kräktes, hela
flygresan till sverige. det var nio år sedan, och jag avskyr fortfarande att flyga. hem från nice
stortjöt jag hela starten. ett helt världshav emellan och ändå påverkade det mig så mycket.
jag var nio år gammal.

ikväll gick united 93 på svt2. den sändes till minne av alla människor som miste livet.
filmen var bra, och är baserad på teorin om att det enda av de fyra kapade planen som inte
nådde dess mål var flight 93 som avleddes av dess passagerare. klart tänkvärt.
om den teorin stämmer är dessa människor värd all respekt som går att få. alla dem visste att
de skulle dö, men valde att rädda ofantligt många andra genom att attackera terroristerna.

bild hämtad från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0