the time is now, i'm heading out

det är verkligen kallt här utanför. det blåser så jag nästan tror att fönstren går sönder snart. dagarna går fort nu, och mörkret kommer tidigt. den här tiden på året har jag nästan alltid mått mindre bra. just nu leker livet. det är så bra just nu att jag bara går och väntar på att något ska gå snett. att något ska falla samman. för de flesta av mina nära vet att jag i allmänet är rätt otursdrabbad. därför har jag svårt att ta till mig när allt helt plötsligt går min väg. idag tänker jag börja göra det. sluta vänta på oturen och suga in allt positivt som någon där uppe bestämt sig för att ge mig. jag tänker ta åt mig och glädjas av allt jag har, istället för att önska att jag hade si och så många andra saker. för jag har det fasligt bra. jag har en otroligt vacker familj, oslagbara vänner, ett underbart lag, härliga arbetskollegor på ett bra jobb, bra betyg och framtidsdrömmarna inom räckhåll. jag tänker sluta sitta på stjärten och vänta på att saker ska hända. det är bara att ge sig ut och se till att det händer. och vissa saker är det helt enkelt inte meningen att man ska göra. givetvis har jag ju mål och drömmar, men jag är bara arton år. jag hinner uppleva dessa också. livet har redan börjat, det gäller bara att se till att leva det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0