i form, med mig själv?

härom kvällen såg jag på 'i form med anna anka', vilket jag fastnade lite för. jag har väl aldrig riktigt varit något hälsofreak, men jag brukar snappa upp saker som är bra för kroppen, ur tränings- och kostperspektiv eftersom jag tycker att det är intressant. hur som helst så bestämde jag mig för att utforma ett eget träningsschema, eftersom jag inte kan träna med laget, men gärna skulle vilja hitta tillbaka till fotbollsformen. så i tisdagsmorse släpade jag mig upp ur sängen och drog igång tv och tv-spel.

vem hade kunnat tro att wii sports skulle vara sådär fasligt jäkla skitjobbigt? inte jag. jag får grova flashbacks från thaiboxningstiden på hälsostudion. jag har sinnessjuk träningsvärk i armar och rygg, och det har jag fått av ett tv-spel. härligt... det roligaste är att man kan göra fitnesstest varje dag, och sedan i tisdags har jag gått från fitness age 47 till 36. ska träna lite till så får vi se hur lång tid det tar innan jag kommer ner till 18... hehe.

nu blir det boxning, tennis och baseball för fulla muggar, samt att jag ska dra fram min legmagic, och börja ta lite fler promenader i höstmörkret. beach 2013 kanske, vem vet? i form ska jag iallafall!


typ som då?, notera magrutorna... (och jo jag har bikinitrosor på mig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0