caught somewhere in between.

det har varit ett jäkla gnällande på mig den senaste tiden, jag vet det. det är mycket just nu, vilket gör att skriverierna blir lidande. mucho tråkigt och jag fattar att det inte är mycket till läsning (som om min blogg var det innan liksom...). är liksom lite inne i en stressig period just nu, och there is a lot going on i my head.

dock tänkte jag fortsätta klaga nu. hur fan är litteraturhistoria relevant för någonting alls över huvudtaget? när ska jag använda mina kunskaper om bellman, almqvist och strindberg ever again? det enda jag någonsin  kommer komma ihåg är alla dessa historier om rysken, tysken och bellman, och det ingår ju inte direkt i skolämnet. dom drog man i lågstadiet, för dom var ju så jäkla roliga...
och hur man framställer metaller sen, och grundämnen och sådant shit, när ska jag använda det i min kommande karriär som ekonom? nej just det, aldrig.

den som skrev läroplanen bör dö, lika plågsamt som vi upplever att det är att behöva följa den.


Kommentarer
Postat av: djustd

Lägger du ner mycket tid på bloggen? Kram! =)

2010-10-19 @ 00:57:27
URL: http://djustd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0