dag två; min första kärlek.

jag vet att de flesta som skrivit denna lista börjar babbla om att kärlek är mer än kärlek till pojk-/flickvän, men just frasen min första kärlek, betyder för mig ändå just precis det. kärlek till pojkvän. jag har varit så pass lyckligt lottad att jag redan upplevt två major breathtaking kärlekar, men den första är alltid den första.

min första kärlek träffade jag allra första gången i korridoren på stora sätra. han var snygg, men jag vill minnas att en utav mina vänner tyckte att hans namn inte lät bra, var på jag genast slutade prata om snyggingen i fråga. till saken hör sedan den att han på ett eller annat vänster la till mig på msn (klassiker). vi började prata och bestämde oss för att träffas, jag var tretton och han var fjorton. vi låg i min säng och kollade på tv, och pussades i miljoner timmar. och sen blev det inget mer.

förrän sommaren, ett par månader senare, då vi tillsammans med våra kompisar åkte och badade. jag vet inte om jag inbillade mig, men det kändes liksom att det verkligen var mer. på kvällen kom han hem till mig, direkt från att ha ringt och dumpat sin tjej (vilket jag hade otroliga skuldkänslor för väldigt länge), och sen den kvällen satt vi ihop. två personer blev en, och jag tror att det var i det förhållandet som jag verkligen lärde mig vad "jag älskar dig" verkligen betyder, på allvar.

tretton månader var vi oskiljbara, men någonstans där på vägen växte vi åt olika håll. jag tror att ingen av oss har en riktig förklaring till varför vi gjorde slut. men på sina sätt är jag glad att vi gjorde det, annars kanske vi inte skulle kunna ha den otroligt starka relation som vi har idag.
för den här personen är den finaste människan jag någonsin mött, på alla sätt. han var min första allt, och kanske är det därför han har sådan stor plats hos mig. men också för att jag aldrig har träffat någon som påverkat mitt liv så positivt som han har gjort, och fortfarande gör. jag skulle gå genom eld för hans skull, och på samma sätt som han alltid har funnits där för mig tänker jag alltid finnas där för honom. jag tänker aldrig låta någon eller något komma emellan oss. you're on my heart just like a tattoo. 
min finaste vän.


Kommentarer
Postat av: A mandas

du hade skuldkänslor när han dumpa mig va ;) ?.. uch vad arg jag va, men de va tur att de blev ni, tror de passa bättre :D

2010-11-25 @ 20:19:52
Postat av: Matilda

sv; kan jag lova att jag hade! förlåt, hehe. dessutom var det ju en viss dam som hade sagt att jag skulle få syra i ansiktet, så nog blev jag lite skrämd iallafall.. ;)

2010-11-26 @ 17:15:35
URL: http://lindenmatilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha :) vem hade sagt de ? Inte jag va :s ?

2010-11-27 @ 13:17:29
Postat av: Matilda

har traumatiska minnen av att matte eller kevin sa att du hälsat det till mig, typ dagen efter den kvällen... men de kanske bara lurades isf. det var någon av killarna som sa att du sagt det iallafall. :)

2010-11-28 @ 11:15:23
URL: http://lindenmatilda.blogg.se/
Postat av: A

Ojoj , haha tror inte jag skulle säga de :p hur som helst skulle jag aldrig göra de, och jag är glad att de blev ni ist ;) :) hehe

2010-11-29 @ 11:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0