dag fem; vad är kärlek?

det finns ungefär sju miljarder definitioner på ordet kärlek, och det finns nog minst lika många sätt att visa kärlek på. kärlek är svårt att sätta ord på för mig. jag vill nog säga att kärlek är livsnödvändigt. utan kärlek tror jag att människor skulle vara robotar, och uppleva allt på samma sätt. kärlek och känslor är vad som personifierar oss. man hyser en slags kärlek för vänner, en annan för pojkvän/flickvän, en tredje för mamma och pappa, en fjärde för syskonen, osv. jag tror att alla behöver kärlek för att överleva. kärlek är att släppa in folk på livet, att spegla sig i andras ögon och gilla det man ser, om så bara för en sekund.  

här är några av mina kärlekar! (arkivbilder)








"utan kärlek, ingen vänskap. utan vänskap, ingen kärlek"

Kommentarer
Postat av: catrin

gosi! :D

2010-11-27 @ 13:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0