i know i'm playing with fire, but i don't know why.

något av det jag önskar mig mest här i världen lär nog vara den största bristvaran; tid.
jag vill verkligen ha mer tid till att göra saker. och det är ju knäppt att jag sysslar med
en väldigt tidskrävande sport (inte just nu dock, då foten ska opereras) som i vanliga
fall tar upp nästan alla vardagskvällar. jag vill ha mer tid för mig själv, "fine, sluta då"
tänker många, och jag själv också emellanåt. men hur lätt är det då när fotboll är bland
det roligaste som finns när det går bra?

jag önskar att jag kunde ta vara på tiden som ges exempelvis mellan skola och träning
istället för att åka hem och sova middag. jag vill kunna leva ut min kreativitet. för jag
kommer på många saker att göra, men tiden finns inte till. detta gör att när jag börjar
med saker, till exempel en klänning jag skulle sy förra sommaren, så har jag väldigt
svårt för att slutföra saker. för projekten blir långdragna och jag kommer på en miljard
andra saker jag vill göra. jag följer en blogg som heter ellinorak regelbundet och jag blir
grymt inspirerad av hennes kreativa liv. hon gör precis allt jag vill hinna göra. pilla med
naglar, sy om en massa plagg - för gudarna ska veta hur många gånger jag har planerat
att sy om mina kläder eller sy dem helt från grunden. men som sagt, tidsbrist.
frågan jag ställer mig nu är följande;
varför måste man alltid välja bort saker? varför kan jag inte få spela fotboll och
göra allt det där pilliga som jag vill samtidigt som jag ska hinna med att plugga?

om någon har ett bra svar är ni mer än välkommen att dela med er av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0