hur högt ska jag skrika varje gång jag vill bli hörd?

jag går på högvarv, fortfarande. provet gick bra, men min annars till synes lugna gata fick
oväntat besök imorse. satt vid köksbordet och pluggade jag när jag ser en stor skugga på
fyra ben svischa förbi. nej matilda, det var ingen älg, du inbillar dig. pluggar vidare och
hör jättekonstiga ljud och ett jättebrak och SVOSCH! så kutar en älg förbi precis utanför
köksfönstret. hoppar över häcken och fortsätter över mot grannens bil, som klarade sig
förvånansvärt bra, och upp mot skogsstigen. jag kutar givetvis ut och stirrar stumt bortåt
liksom sju andra av mina grannar, och elisabeth säger "joo matilda, det där var en älg, du
är inte knäpp". koncentrationssvårigheterna efter det var ett faktum.
älgen var skiiiiitstor och det är märken efter den på uppfarten. plus att den hade kissat hos
grannen så hela gatan luktade fanders och de fick spola av hela uppfarten med högtrycks-
tvätt. haha, ja man slutar aldrig förvånas över vad livet har att erbjuda.

ska ta och käka lite nu, börjar jobba om en dryg timme. 13-16, sen blir det träning och ikväll
ska jag hem till petra. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0