i'm not trying to avoid you, just don't wanna hear your voice.

en timme i skållhett skumbad och nu känner jag mig förvånansvärt lugn.
kom att tänka på gårdagskvällen, när mamma och pappa kom hem från krogen, ganska dragna.
jag satt och läste lite frågekort ur ett spel som heter bibeln (jag läser en fråga, ni svarar vad ni
tror om mig liksom). hur som helst, sitter och läser "om det plötsligt skulle börja brinna och jag
kunde rädda alla deltagare utom en, vem skulle jag då lämna kvar?", "vilken talang anser jag mig
vara ensam om att ha i detta rum?" osv...

kommer till frågan "hur många gånger i veckan onanerar jag?" (vilken jag i efterhand ångrar att
jag ens läste högt?). pappa utbrister "nej matilda, svara inte!" och mamma börjar fnissa. jag säger,
fråga mig inte varför, med fruktansvärt oseriös och ironisk röst att
"det går inte ens att räkna på fingrarna",
varpå mamma börjar gapflabba och pappa börjar räkna efter hur många fingrar han faktiskt har.
efter ca 2 minuter säger han "tio fingrar, mer än det.... HERRE GUD MATILDA! så många dagar har
vi ju inte ens på en vecka!?!"
mamma skrattar ännu mer, jag skrattar också och skäms som ett djur. varför läste jag frågan
och varför skämtade jag ens om svaret!? kan vara ett av de mest pinsamma samtalen jag har haft
med mina föräldrar, nånsin.

med den historian berättad tänkte jag krypa ner i sängen (för att sova!), och eventuellt läsa lite
innan john blund kommer. är fruktansvärt trött så förhoppningsvis kan jag somna ikväll,
trots att det är söndag. godnatt!

hittade en bild på mig själv ifrån fredags förresten, om det var nån som undrade... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0