vad ska man göra ända fram till maj?

halv tio klev jag upp idag, för att mötas av ännu mer snö. jag klev ut i min morgonrock och pappas
gamla gympadojor för att inse att snön var för djup. jag sjönk ner och fick snö upp över anklarna.
inte okej! jag vill att det slutar nu. jag vill dammsuga upp skiten, eller iallafall hälla varmvatten på
det. för det räcker nu. jag vill ha sommar och barbenta varma kvällar.

hur som helst, när det nu ändå är sånt här väder så tänkte jag passa på att ta igen lite skolarbete.
satt uppe till två inatt och skrev socialpsykologi. men jag kommer verkligen ingenstans med våldtäkten.
jag vill inte skriva det. och gör jag det inte har jag missat ännu ett moment. ett måste alltså.
jag måste ligga i i samhällskunskap också, och geografi, historia och träningslära. och dessvärre är
min bror på väg hem nu. missförstå mig rätt, jag älskar honom och mår bra av den glädje och fart han
tillför. men försök plugga när nanne grönwalls håll om mig går ut i surroundsystemet på högsta volym?
inte så himla lätt nej. måste göra en sista ansträning nu innan han kommer och kramas.

man kan inte annat än älska de här två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0