dag femton; mina drömmar

det är en svår rubrik må jag säga, och jag vet inte om jag känner att jag blandar ihop den lite med "mina ambitioner". hur som helst. en dröm. att någon dag kunna stå på egna ben, utan stödhjul, veta vem jag är och vara stolt över vad jag är och vad jag åstadkommit. att inse det. svälja självförakten och bara vara stolt. det är min dröm.

givetvis drömmer jag också om ett lyckligt slut. men jag tror att det jag nyss nämnde skulle kunna vara ett stort steg på vägen. jag drömmer om att min familj och mina nära ska må bra. och jag drömmer om att se världen, besöka minst ett land i varje världsdel. jag drömmer om att utbilda mig och skaffa ett arbete som jag verkligen trivs och mår bra i. jag drömmer om att på något sätt kunna känna mig viktig, kunna hjälpa.

jag drömmer om att dö och veta att jag gjort precis allt jag kunnat för att leva livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0