jag sågar av grenen som jag fastnat på.

idag har varit sommarlovets sista dag. sista sommarlovets sista dag. jag tror aldrig att jag har haft ett bättre/nyttigare(?) sommarlov än i år. jag har haft bra och dåliga dagar, men i slutändan har dessa lite dryga två månader givit mig så otroligt mycket. jag har vuxit som människa.

jag har
♦ haft tre veckors jobb/praktik i frankrike
♦ klarat mig tre veckor i ett land vars språk jag inte kunnat särskilt bra
♦ klarat mig tre veckor utan familjen
♦ träffat otroligt mycket fina människor, bl.a. tjejerna jag åkte med, de som bodde där, och folk här i 
  sverige
♦ sovit oändligt många timmar
♦ gjort upp en plan. och en reservplan
♦ satt mål och delmål, och kommit på hur jag ska uppnå dem
♦ gråtit oräkneliga tårar över så kallad spilld mjölk
♦ insett att den spillda mjölken inte är värd att gråta över
♦ haft ångest
♦ jobbat fem veckor (välkommen till vuxenlivet)
♦ besökt sjukhuset många gånger och faktiskt fått hjälp
♦ anmält mig till Education First/Cultural Cares au pair-program (yes, i am going!)
♦ tagit mycket ansvar, på olika sätt
♦ lärt mig att sova ordentligt, utan någon bredvid och utan att behöva tvns svaga röster i bakgrunden
♦ lärt mig att slappna av
♦ insett att jag måste säga ifrån, och börja göra saker för min egen skull
♦ levt rövare på bankkontot under resan, tagit konsekvenserna och levt fattigt sen jag landade i sweden
♦ sett många sanningar i vitögat, utan att gå under
♦ lärt mig att ta mer plats, ur positiv synvinkel

kanske har alla dessa händelser fått mig att bli lite starkare, känna mig lite tryggare och lite mer trivsam i mig själv. kanske är det också därför jag är så otroligt nöjd med sommaren trots att jag önskar att jag orkat ta lite mer initiativ. men jag är stolt över vad jag åstadkommit.


antibes juli-10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0