p-piller gör dig smartare?

nu när jag sitter vid datorn varje dag har jag börjat läsa lite nyheter på aftonbladet varje dag, mellan samtalen. jag läser mycket roligt och mycket underligt men framförallt mycket hemska saker. idag läste jag dock något som jag tyckte var rätt roligt; en artikel om p-piller.

nya undersökningar visar tydligen att man blir smartare av att äta p-piller. resultatet var detsamma oavsett vilken p-pillersort man använt eller hur länge man ätit dem; delar av hjärnan blir lite större. så här skriver aftonbladet på hemsidan:
"Forskare vid universitetet i Salzburg har funnit att p-pillret gör att vissa delar av hjärnan blir större. Delarna som påverkas är just de delar som bestämmer över våra konversationskunskaper, sociala egenskaper och minnet. Den som äter p-piller blir alltså mer verbal, social och har ett bättre minne, menar forskarna."
(läs hela artikeln här)

dessa positiva bieffekter har jag aldrig tänkt på, men kanske är det för att jag var så ung när jag började äta pillerna. någon annan där ute som märkt nåt?




bilden är hämtad från google. (http://www.veckorevyn.com/_internal/cimg!0/h3sx899j5t4y0uv0qif9q1fsk9s9eba/P-piller%3F)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0