london baby, london

okej, la semester var superduper. vi gick överallt, vilket resulterade i fatala skavsår för
min del. vi måste ha gått minst tre mil om dagen, det är vi överens om. när vi haltade
av planet igårkväll undrade emmas pappa vad fan vi hade varit med om? shopping,
svarade vi.

grät en skvätt när vi lyfte, livrädd var jag. men det gick bra och vi landade vid halv sex
lokal tid och tog heathrow express till paddington och gick till hotellet. gick vilse och
snurrade runt i london i säkert två timmar innan vi kom fram. gick till deras motsvarighet
till ica och köpte nåt att äta innan vi gjorde kväller.

kensington gardens

första dagen gick vi, genom kensington gardens och hyde park, till madame tussauds.
i tre och en halv timme köade vi. väl där inne var orken på noll och vi kom ut efter
fyrtio minuter. då käkade vi donken och gick efter oxford street och brände some cash.
hem till hotellet, helt slutgådda, masserade varandra och stupade i säng.

barack obama, och frugan

på torsdagen gick vi genom kensington efter gatorna där och handlade lite till, innan vi
bestämde oss för att strosa genom parkerna och gå till prinsessan dianas minnesfontän.
väl där beslutade vi oss för att gå, jaaa , till big ben. så det gjorde vi, passerade
buckingham palace och gick genom st james park. urfint! och solsken och ca 20grader
varmt. den kvällen slocknade vi ännu tidigare.

big ben i egen hög person

igår var vi så färdiga att vi bara packade ihop och åkte till heathrow, och där satt vi i
fem timmar innan planet skulle gå. 30 minuter försenat och jag började bli riktigt ängslig.
gick ändå rätt bra, tills vi skulle landa. det kom ett ambulansplan som var tvungen att
landa före, och vi fick cirkulera runt runt i luften i 25 min. har aldrig mått så dåligt tror
jag, öronen sprängvärkte och huvudet blev helt kört.
"jahapp, nu är vi hemma igen då. tillbaka till snön, barr... och alla jävla idioter" var emmas
klockrena kommentar när vi flög ner över arlanda.

över nordsjön, molnfritt och vi såg till och med båtar där nere.

så, "helgen" lite kortfattat. kommer säkert på nåt mer men det får komma vid senare
tillfälle. nu ska jag styla min syster som ska ut på röj ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0