i'm in to deep, and the world keep spinnin' around.

har grym beslutsångest! vet verkligen inte hur jag ska göra. jobba i nice eller inte jobba i nice?
tre veckor, service jobb. försöker väga fördelar mot nackdelar men jag kommer ändå ingen
vart. jag behöver hjälp! jag får alltså ingen lön för det, men resan, mat och boende står kommunen
för. tre olika hotell ska jag jobba på. och jag vill kunna prata flytande franska!

fördelar;
• träna språket, franska
• merit för senare i livet
• erfarenhet av jobb utomlands (tänker mot framtida usa-planerna)
• kulturen och miljön!
• träffa nya människor

nackdelar;
• språket, har inte läst mer än steg 2, vilket var i nian
• känner inte en skalle
• tre veckor utan nära&kära
• för feg? osäker?

jag vill ju, tror jag... jag vet ändå inte om jag är stark nog att klara av att göra det här själv.
hade inte tvekat en sekund om jag hade fått åka med någon jag trivs med.
hjälp mig! hur skulle ni göra?


googlebild.

Kommentarer
Postat av: ...

Grym stad Nice, samma sak gäller de flesta lite mindre städerna i närheten!

2010-04-13 @ 20:43:26
Postat av: maddee

jag tycker åk! varför inte prova? :)

fast jag själv skulle tyvärr vara för feg, men alla är olika ;)

2010-04-13 @ 20:45:22
URL: http://madeleneemattsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Du kommer nog att ångra dig om du inte åker tror jag.. Dessutom tror jag att du kommer att klara dig alldeles utmärkt fast du inte åker med någon du känner, det gör ju att du blir mer öppen för att lära känna andra människor. Kram på dig!

2010-04-14 @ 10:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0