just my luck..

det är ju så typiskt mig, just my luck liksom.. blir så less. jag har alltså gått och
stukat foten. och det låter väl inte så illa, ett par dagar och sen går det över..?
icke.. jag lyckades kliva så snett på matchen i lördags att jag bokstavligen var
uppe och stog på yttre fotknölen. vek alltså foten inåt, och jag hörde hur det
smällde, milt uttryckt.. som jag skrek. det gjorde så jäkla ont! blev till att åka 
ambulans till sjukhuset, absolut inte prio1 eller nåt sånt, men just för att foten 
svällde och för att det gjorde så ont att jag inte kunde stödja på den. så ja,
en stukning kan leda till kryckor i minimum 3veckor, och stödskena eftersom
jag inte klarar av att hålla foten uppe själv. det bultar och värker och ja allt!
och då äter jag smärtstillande.. tänk utan, jisses. men haha, nu får jag åka
taxi till skolan helt gratis! ;)



åkte direkt från sjukhuset till finland i princip. hann väl duscha. och ja, det var
jäkligt jobbigt att hoppa på kryckor i båten, speciellt eftersom det inte fanns
någon hiss upp till hyttdäck från bildäck.. jag trodde att folk skulle bli sådär
otåliga ni vet, men alla jag mötte hjälpte mig och/eller gav mig en medlidande
blick. lite svårt att förklara att man har stukat foten på finska?

hade iaf superdupertrevligt när vi väl var där och det var så länge sen alla var
samlade, har bilder på kameran men dom har pappa inte fört över till datorn
än. men det var verkligen superkul att träffa dom från andra sidan sjön och
lasse och uulla från florida, när träffade jag dom senast liksom? nu måste
vi åka oftare, jag har inte hälsat på dom sen typ 2000 kanske? hur som helst,
det var lyckat iaf!

ikväll blir det lugnt framför tvn och skolböckerna, sen imorgon är det happy
birthday to me! :D
puss,

Kommentarer
Postat av: petra

otur du!

2009-03-23 @ 20:38:08
URL: http://petraao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0