ja jag vet!

jag är sjukt dålig på att uppdatera min blogg, men har helt enkelt tappat
suget. väntar fortfarande på att pappa ska formatera om burken och
återigen installera vista, och i väntat på det orkar jag inte installera massa
program, typ itunes, photoshop, ladda ner limewire, eftersom jag ändå får
göra om det när allt är klart. och därför har jag en väldigt ful design, men
jag har varken tid eller ork att göra en på paint, så jag tänker fortsätta vänta
på omformateringen. ska ta tag i det i helgen när jag har lite tid över, så
sen ökar förmodligen inläggen igen, och kanske blir dom aningen roligare
att läsa.

lovade att berätta vad som hände i idre, men nu när jag tänker efter så jag har
inte så mycket att berätta som jag trodde. kommer inte ihåg alla smådetaljer
och sånt nu.

men vi åkte iaf efter lunch i torsdags. en lång bilresa på 5timmar med en sjukt dryg lillebror i mitten i bak. och som han jävlades med både mig och adam! men, kom iaf fram runt 19 kanske, och packade in oss i rummen och bäddade
sängarna. det var en grymt fin timmerstuga med två sovrum, ett stort vardagsrum och ett hyffsat kök. och en supermysig relaxavdelning! jag och adam hoppade in i bastun nästan direkt. sen blev det tacos och hopp i säng. var så trötta efter att ha suttit i bilen hela dagen.

på fredagen serverades frukost runt ca tio och sen drog vi ut till fjället där jag och adam hyrde skidor, köpte liftkort och åkte upp och ner för backarna. och den jäveln till pojkvän man har som lurar ner folk i svarta backar. jag har ALDRIG åkt förut. jag var sjukt rädd hela vägen ner och riktigt förbannad på karln. mitt i backen tappade jag skidan också, och det var ju så lagom kul att försöka sätta på sig den när det inte gick att stå stilla. aja, krister och annette hade iaf dragit iväg på längdskidorna och åkt en mil och mamma pappa och wille hade väl åkt runt i bilen och kollat och så.
blev bastu och film på kvällen, då lillebror, stackarn, började kräkas. somnade tidigt då också, att åka skidor var minsann en riktigt energitjuv.

på lördagen vaknade jag av att adam kröp ner i min säng och myste ner sig. somnade om igen och vaknade nästa gång av wille som klev in i rummet. det var alla hjärtans och jag hittade ett sånt där hjärta med gelehjärtan i som adam hade köpt med sig på nattduksbordet när jag sedan klev upp. åt frukost och pallrade oss iväg till en pulkabacke i närheten av stugan, där vi fick börja med att ploga bort all snö för att ens kunna åka alls. men det var kul, blev korvgrillande och mys vid elden. drog sedan iväg till skoteruthyrningen och hyrde tre st. jag och annette tog ena, krille och adam den andra och mamma pappa och wille tog den tredje. åkte upp på fjällen och gud så fint det var. åkte till en ravin och kikade lite, hur läckert som helst, slänger väl upp lite bilder sen. åkte till lövåsstugan och fikade lite innan vi åkte tillbaka. jag fick köra på hem vägen. (:D) sen blev det hemfärd, bastu, middag och melodifestival. det var väl inga höjdarbidrag men dom rätta vann väl, kanske.. jag kollade inte på alla. packade ihop mina saker sen och gick och la mig vid 12 kanske.

på söndagen städade vi ur stugan och packade in oss i bilarna. åkte till mora där vi stannade på mcdonalds och åt innan vi fortsatte hemåt. jag och adam satte på 21 på dvdn för att fördriva tiden lite där vi satt i bilen. hann han dock inte kolla klart på hela, så han vet inte hur den slutar.
var en sjukt mysig helg och jag hade verkligen roligt. fler såna resor tack!
måste också bara avsluta med att john me's love is my drug spelades på lokalradion HELA dagarna, VARJE dag. haha,

slänger in lite bilder från helgen sen, nu ska jag göra mig klar och ta mig till skolan.
puss,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0